EȘTI AICI:
Senat UVT

Senat UVT

Program de audiențe

Preşedintele Senatului UVT
Prof. univ. dr. Anton TRĂILESCU
Miercuri: 12-14

CONDUCEREA SENATULUI UVT

Poza Presedinte Senat

Prof. Univ. Dr.
Anton TRĂILESCU

Preşedintele Senatului

MNC

Prof. Univ. Dr.
Nicoleta-Claudia MOLDOVAN

Vicepreşedintele Senatului UVT

BIROUL SENATULUI

  • Preşedintele Senatului UVT
  • Vicepreşedintele Senatului UVT
  • Preşedinţii comisiilor de specialitate ale Senatului UVT

 

COMISIILE SENATULUI

  • Comisia pentru strategia instituțională
  • Comisia pentru proces educațional și cariera academică
  • Comisia pentru activitatea de cercetare, dezvoltare, inovare, creație artistică şi performanță sportivă
  •  Comisia pentru programe de studii de doctorat și postdoctorale
  • Comisia pentru internaționalizare și rețele universitare
  • Comisia pentru activități studențești și relația cu Alumni
  • Comisia pentru activităţile economico-financiare și de patrimoniu

ATRIBUŢIILE SENATULUI UNIVERSITĂȚII DE VEST DIN TIMIȘOARA

a) aprobă misiunea universității, la propunerea rectorului;
b) garantează libertatea academică și autonomia universitară;
c) elaborează și adoptă, în urma dezbaterii cu comunitatea universitară, Carta universitară;
d) aprobă Codul de asigurare a calității și Codul de etică și deontologie universitară al UVT;
e) aprobă Codul UVT al drepturilor și obligațiilor studentului;
f) aprobă, la propunerea rectorului, regulamentele și metodologiile privind organizarea și funcționarea universității și a componentelor sale organizatorice;
g) aprobă, la propunerea rectorului și cu respectarea legislației în vigoare, structura, organizarea și funcționarea universității;
h) aprobă, cu avizul consiliului de administrație, la propunerea rectorului, înființarea, divizarea, comasarea și desființarea componentelor organizatorice didactice, de cercetare și tehnico - administrative ale UVT;
i) aprobă planul strategic multianual de dezvoltare instituțională și planurile operaționale, la propunerea rectorului;
j) aprobă, la propunerea rectorului, proiectul de buget și execuția bugetară;
k) încheie contractul de management cu rectorul;
l) controlează activitatea rectorului și a consiliului de administrație prin comisii specializate;
m) validează concursurile publice pentru funcțiile din consiliul de administrație;
n) aprobă metodologia de concurs, standardele UVT de ocupare a posturilor didactice și de cercetare și rezultatele concursurilor pentru angajarea personalului didactic și de cercetare, precum și ale examenelor de promovare în cariera didactică și evaluează periodic resursa umană;
o) aprobă statele de funcții ale personalului didactic și de cercetare și numărul posturilor pentru personalul didactic și de cercetare auxiliar, precum și pentru personalul administrativ;
p) la propunerea consiliului de administrație, aprobă criteriile și stabilește norma universitară efectivă în mod diferențiat, în funcție de domeniu, de specializare, de ponderea disciplinelor în pregătirea de specialitate a studenților și de dimensiunea formațiilor de studiu;
q) poate aproba, la propunerea consiliului de administrație, prin regulament, mărirea normei didactice săptămânale minime, cu respectarea standardelor de asigurare a calității, fără a depăși limita maximă prevăzută de lege, precum și reducerea normei didactice cu cel mult 50% pentru personalul didactic și de cercetare titular care exercită o funcție de conducere în cadrul UVT, o funcție de conducere, îndrumare și control în cadrul Ministerului Educației, în instituțiile aflate în subordinea și coordonarea acestuia, precum și al ARACIS sau care este ales într-o funcție de demnitate publică;
r) aprobă, în baza criteriilor de performanță profesională și a situației financiare, continuarea activității unui cadru didactic sau de cercetare după pensionare, în baza unui contract pe perioadă determinată de un an, cu posibilitatea de prelungire anuală, în condițiile legii;
s) aprobă metodologia de menținere a calității de titular în învățământ și/sau în cercetare pentru cadrele didactice sau cercetătorii care au împlinit vârsta legală de pensionare, pe baza evaluării anuale a performanțelor academice, în cazul în care UVT nu poate acoperi normele cu titulari;
t) aprobă metodologia de evaluare periodică a rezultatelor și performanțelor activităților didactice și de cercetare ale personalului didactic și de cercetare și evaluează periodic rezultatele și performanțele acestuia;
u) aprobă, la propunerea rectorului, sancționarea personalului cu performanțe profesionale reduse, în baza unei metodologii proprii și a legislației în vigoare;
v) aprobă anual, la propunerea consiliului de administrație, structura anului universitar și calendarul activităților educaționale;
w) aprobă, la propunerea consiliului de administrație, structura și cuantumul taxelor de școlarizare și a altor categorii de taxe;
x) aprobă, în condițiile legii, la propunerea consiliului de administrație, programele de studii universitare și postuniversitare, planurile de învățământ aferente acestora, regulamentele de organizare și funcționare aferente fiecărui ciclu universitar, regulamentul privind activitatea profesională a studenților și codul drepturilor și obligațiilor studentului, regulamentele de organizare și funcționare a programelor postuniversitare și regulamentul privind organizarea și funcționarea programelor de formare profesională a adulților;
y) stabilește anual programele de studii universitare de masterat organizate în cadrul unui domeniu acreditat;
z) aprobă propunerile de programe noi de studii și de desființare a acelor programe care nu se mai încadrează în misiunea universității sau care sunt neperformante academic sau nesustenabile financiar;
aa) aprobă, la propunerea consiliului de administrație, numărul și dimensiunile formațiilor de studiu, cu respectarea standardelor de calitate, conform legii;
bb) aprobă, cu avizul consiliului de administrație, regulamentul UVT de organizare a admiterii, metodologia privind recunoașterea și echivalarea studiilor sau a perioadelor de studii efectuate în țară sau în străinătate și regulamentul privind organizarea și desfășurarea examenelor de finalizare a studiilor;
cc) adoptă, la propunerea consiliului studiilor universitare de doctorat, regulamentul privind studiile universitare de doctorat, aprobă pentru programele de studii universitare de doctorat a obligațiilor referitoare la frecvență și frecvență redusă, aprobă metodologia de desfășurare a concursului public, organizat de către reprezentantul legal al IOSUD, pentru ocuparea funcției de director al CSUD și aprobă metodologia de desemnare a membrilor CSUD;
dd) aprobă metodologia de acordare a burselor;
ee) stabilește numărul studenților-doctoranzi care pot fi îndrumați simultan de un conducător de doctorat, aprobă atribuțiile studenților-doctoranzi încadrați ca asistenți de cercetare sau asistenți universitari pe perioadă determinată, precum și, în situații speciale, la propunerea conducătorului de doctorat, prelungirea cu 1-2 ani a duratei programului de studii universitare de doctorat, respectiv reducerea cu un an, la solicitarea doctorandului, cu avizul conducătorului de doctorat;
ff) validează rezoluția de admitere sau de respingere a tezei de abilitare pronunțată de comisia de abilitare;
gg) aprobă regulamentul de organizare și funcționare a comisiei de evaluare și asigurare a calității, precum și reprezentanții cadrelor didactice în structura acesteia;
hh) aprobă regulamentul de organizare și funcționare a comisiei de etică și deontologie universitară, avizează componența acesteia, la propunerea consiliului de administrație, și aprobă raportul acestei comisii;
ii) aprobă înființarea sau preluarea unor institute naționale de cercetare-dezvoltare, institute de cercetare- dezvoltare, stațiuni didactice și stațiuni de cercetare-dezvoltare;
jj) aprobă înființarea, inclusiv în cadrul unor proiecte, pentru o perioadă determinată sau nedeterminată, structuri de cercetare sau de spectacole distincte sub raportul bugetului de venituri și cheltuieli, care au autonomie și statute proprii;
kk) aprobă regulamentele de organizare și de funcționare pentru unitățile de învățământ preuniversitar de stat, înființate în structura universității și aprobă cifra de școlarizare pentru învățământul postliceal organizat de către universitate, în condițiile legii;
ll) aprobă regulamentul de elaborare a acordurilor și de desfășurare a programelor de cooperare națională și internațională ale UVT;
mm) aprobă, cu avizul consiliului de administrație, susținerea de activități de predare și cercetare în alte instituții de învățământ superior sau de cercetare de către personalul titular al UVT;
nn) aprobă metodologia privind angajarea specialiștilor cu valoare științifică și profesională recunoscută în domeniu, din țară sau din străinătate, care nu dețin diploma de doctor, în calitate de cadre didactice asociate invitate;
oo) echivalează calitatea de profesor universitar pentru specialiștii de prestigiu care dețin această calitate, precum și calitatea de conducător de doctorat, dobândite în străinătate, în condițiile legii;
pp) dezbate, la sfârșitul fiecărui an financiar, raportul conducerii UVT referitor la activitatea de cercetare, dezvoltare, inovare și creație artistică, la modul în care au fost efectuate cheltuielile de regie pentru granturile și contractele de cercetare, precum și la informațiile privind fondurile de cercetare și fondurile aferente proiectelor finanțate prin programe naționale și internaționale, derulate de universitate;
qq) aprobă acordarea anului sabatic, conform legii;
rr) aprobă acordarea titlurilor și distincțiilor onorifice;
ss) stabilește sancțiunile disciplinare date în competența sa prin lege;
tt) stabilește plafoane privind cheltuielile care pot fi aprobate de către rector;
uu) dezbate raportul anual al rectorului privind starea UVT, în baza referatelor realizate de comisiile sale de specialitate;
vv) dezbate raportul anual privind respectarea codului drepturilor și obligațiilor studenților întocmit de organizația studențească reprezentativă în UVT;
ww) aprobă înființarea de societăți, fundații sau asociații, unități de învățământ preuniversitar și acordarea, prin contract, a dreptului de administrare și folosință asupra bunurilor sale societăților sau asociațiilor, în care are calitatea de asociat sau acționar, ori fundațiilor, în care are calitatea de fondator;
xx) validează rezultatele alegerilor pentru structurile și funcțiile de conducere de la nivelul universității, al IOSUD-UVT, al facultăților, al departamentelor și al școlilor doctorale, precum și ale concursurilor publice de selecție pentru funcțiile de decan și director al consiliului studiilor universitare de doctorat;
yy) desemnează, în cazul revocării din funcție a rectorului de către minister, un prorector în calitate de rector interimar, care reprezintă UVT și care devine ordonator de credite până la confirmarea unui nou rector de către ministerul de resort;
zz) îndeplinește orice alte atribuții date în competența sa prin lege.

 

Contact

Preşedintele Senatului UVT

Prof. univ. dr. Anton TRĂILESCU
Adresă de e-mail:

Număr de telefon: +40-(0)256-592302

Vicepreşedintele Senatului UVT

Prof. univ. dr. Nicoleta-Claudia MOLDOVAN 
Adresă de e-mail:

Număr de telefon: +40-(0)256-592302

Secretariatul Senatului UVT

Secretar Sorina TORZAN
Adresă de e-mail:

Număr de telefon: +40-(0)256-592351
Fax: +40 256-592 310

Cabinet: 171, Bd. Vasile Pârvan nr. 4, Timișoara, cod poștal 300223, județul Timiș, România

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.