Regulamentul, adoptat la 28 februarie, cu 520 de voturi în favoare, 19 împotrivă și 64 abțineri, protejează indicațiile geografice atât în mediul offline, cât și online, conferind producătorilor lor mai multe puteri și simplificând procesul de înregistrare al acestora.

Textul oferă o protecție online mai robustă pentru indicațiile geografice prin utilizarea geo-blocării, definind momentul în care o indicație geografică care desemnează un produs utilizat ca ingredient poate fi folosită în numele, etichetarea sau materialul publicitar al unui produs procesat înrudit. De asemenea, acordă mai multe drepturi grupurilor de producători, inclusiv dreptul de a combate practicile de marketing devalorizante și prețurile reduse.

În ceea ce privește protecția online, s-a insistat că autoritățile naționale vor trebui să ia măsuri pentru a preveni sau opri utilizarea ilegală a indicațiilor geografice nu doar în mediul offline, ci și online. Domeniile care utilizează ilegal indicații geografice vor fi închise sau accesul la ele va fi dezactivat prin intermediul geo-blocării. Un sistem de alertă pentru numele de domeniu va fi stabilit de Oficiul Proprietății Intelectuale al Uniunii Europene (EUIPO).

Mai mult detalii aici.