EȘTI AICI:
Conf. univ. dr. Miloudi Mounir, Optimisation de l’environnement d’apprentissage en FLE

Conf. univ. dr. Miloudi Mounir, Optimisation de l’environnement d’apprentissage en FLE

În perioada 19-28 noiembrie Centrul de Studii Francofone din cadrul Facultății de Litere, Istorie, Filosofie și Teologie, Universitatea de Vest din Timișoara, l-a avut ca invitat pe Conf. univ. dr. Miloudi Mounir de la Universitatea din El-Oued, Algeria. Coordonatoarea stagiului academic a fost Conf. univ. dr. Ileana Neli Eiben. Sub îndrumarea acesteia s-au desfășurat o serie de activități științifice și didactice. Pentru studenții de la programele de studii Limbi Moderne Aplicate și Limba și literatura franceză – Limba și literatura modernă (engleză/germană/italiană/spaniolă)/Limba și literatura latină/Limba și literatura română, pe lângă cursuri de predare a limbii franceze ca limbă străină, a mai fost organizat și un atelier de redactare a unui articol științific. Scopul acestei activități a fost acela de a veni în sprijinul celor care își redactează lucrările de licență și de a-i familiariza cu rigorile scrierii academice. Colegii din învățământul preuniversitar au fost invitați la schimbul de experiență „Dialoguri didactice între mediul universitar și cel preuniversitar despre predarea/învățarea limbii franceze”. Cu această ocazie Conf. univ. dr. Miloudi Mounir a susținut conferința cu titlul: Optimisation de l’environnement d’apprentissage en FLE : modélisation de bonnes pratiques de gestion de classe observées sur le terrain. Expérience du terrain d’un ex-inspecteur de français du cycle primaire, iar în deschidere a luat cuvântul Prof. univ. dr. habil. Dana Percec, decanul Facultății de Litere, Istorie, Filosofie și Teologie. Conceput într-o formă hibridă, evenimentul a reunit cadre didactice de la Universitatea de Vest din Timișoara și 40 de colegi din școli și licee din Timiș și alte județe din România (Arad, Bihor, Maramureș, Giurgiu, Alba, Gorj, Hunedoara etc.). Într-un cadru (in)formal s-a discutat atât despre predarea/învățarea limbii franceze într-o perspectivă interculturală, cât și despre provocările actuale din acest domeniu.