Trăim într-o lume în care știrile false circulă mai repede decât adevărul, iar algoritmii ne modelează percepțiile fără să ne dăm seama. Cine sunt, de fapt, „cei buni”, „cei răi” și „cei manipulați” în toată această poveste?
Radu Paraschivescu și Marian Voicu ne invită să căutăm un răspuns la această întrebare, sub forma unei conversații lucide și provocatoare despre fake news, propagandă și mecanismele manipulării online.
Cine sunt invitații noștri:
Radu Paraschivescu – prozator, traducător, jurnalist și redactor de carte. Din anul 2003, este editor la Editura Humanitas. Din noiembrie 2008, Radu Paraschivescu vorbește la RFI România în cadrul emisiunii „După vorbă, după sport”. Din 2014 până în 2019, a prezentat două emisiuni la postul de televiziune Digi 24: „Dă-te la o carte” și „Pastila de limbă”. A tradus peste 120 de cărți din autori străini și a publicat peste 30 de volume.
Marian Voicu – jurnalist, realizator de filme documentare și scriitor de non-ficțiune. Lucrează la TVR din 1996 ca reporter, prezentator de ştiri, moderator de talk-show și producător. Din 2020, produce și prezintă la TVR1 „Breaking Fake News!”, singura emisiune din spațiul audiovizual românesc care documentează fenomenul dezinformării.
Vă invităm să descoperiți cum funcționează propaganda în epoca rețelelor sociale, ce rol au umorul, ironia și spiritul critic în combaterea manipulării și cum putem distinge adevărul într-un flux constant de opinii și emoții.
Moderator: Melania Cincea, jurnalistă. Face parte, din 1995, din redacția ziarului timișorean Timpolis și este fondatoarea site‑ului www.putereaacincea.ro.
– 13 noiembrie
– Aula Magna, UVT
– ora 18:00
Intrarea este liberă, în limita locurilor disponibile. Vă rugăm să vă rezervați locul prin formularul de înscriere: https://forms.gle/bpESncNd8VCTZJbD7
Evenimentul face parte din Timișoara Ideas Fest, festivalul care aduce împreună jurnaliști, creatori de conținut, cercetători, profesori și tineri pentru a explora mecanismele manipulării, impactul propagandei și felul în care social media modelează percepția realității.
Eveniment finanțat de Primăria Municipiului Timișoara prin Centrul de Proiecte
Sponsori: Nord One
Parteneri: Fundația Alber, BCR, Linde, UniCredit, Cărturești
Parteneri media: Kiss FM, UVT Media Hub.



