EȘTI AICI:
Eco/logical Learning and Simulation Environments in Higher Education (ELSE) – Prezentare proiect de cercetare Erasmus+ Key Action 203

Eco/logical Learning and Simulation Environments in Higher Education (ELSE) – Prezentare proiect de cercetare Erasmus+ Key Action 203

Echipa UVT formată din conf. dr. Aba-Carina Pârlog (coordonator local) şi conf. habil. dr. Marius-Mircea Crişan a realizat prezentarea rezultatelor prefinale obţinute ca urmare a cercetării efectuate pe marginea celor şase obiective intelectuale în cadrului consorţiului ce reuneşte zece instituţii universitare din interiorul şi din afara Uniunii Europene, împreună cu compania specializată în servicii de computerizare Entropy Knowledge Network SRL.

Alături de colegii din Italia, Marea Britanie, Macedonia, Cipru, Spania, Portugalia, Polonia şi Romania, care au efectuat activităţi de cercetare asupra schimbărilor determinate în timp de Procesul de la Bologna (1999), echipa UVT s-a concentrat asupra coordonării primului obiectiv, Pedagogii inovatoare la nivel terțiar: un hipertext al bunelor practici, împreună cu colegii de la Universitatea Internaţională Balcanică din Skopje, Macedonia. Rolul echipei UVT a fost acela de a centraliza, verifica, sintetiza şi completa materialele obţinute în urma cercetării de către colegii de proiect, iar al echipei de la Universitatea din Skopje de a realiza hipertextul propriu-zis care stă la baza materialului disponibil pe pagina proiectului: http://www.elseproject.eu/

Echipa UVT este, de asemenea, responsabilă cu diseminarea în Uniunea Europeană şi Europa de Vest şi de realizarea raportării generale pentru întreaga Europă. In acest sens au fost redactate articole informative (preluate de European Society for Translation Studies, The European Society for the Study of English, Société Européenne de Littérature Comparée, etc.), s-au susţinut prezentări adresate cadrelor didactice şi studenţilor (realizate local şi în cadrul conferinţelor internaţionale din ţară şi străinătate) şi s-au scris articole de cercetare în reviste recunoscute internațional.

Prezentarea în Power Point susţinută pe Google Meet, vineri, 26 martie 2021, ora 11, a reunit colegi cu specializări diverse din cadrul UVT foarte interesaţi de folosirea instrumentelor digitale în cadrul cursurilor pe care le predau. Exerciţiile digitale sunt deosebit de apreciate de către studenţi şi cadre didactice datorită mediului virtual care oferă libertate de expresie şi modalităţi de verificare a cunoştinţelor cât se poate de interesante, atrăgătoare şi eficiente.

Materialul ELSE a acoperit toate obiectivele vizate în cadrul proiectului, începând cu cel menţionat în prima parte a acestui articol (IO1). Pagina proiectului dedicată acestui obiectiv (http://www.elseproject.eu/io1/) conţine detalii referitoare la adoptarea Procesului de la Bologna, sistemul de asigurare a calităţii, activităţi realizate pentru îmbunătăţirea procesului de învăţare-predare în mediul universitar, metode de predare, bune practici etc. în ţările din care provin partenerii de proiect. Acest rezultat intelectual se doreşte a fi unul dintre punctele de plecare pentru articolele de cercetare ce se concentrează pe problematica propusă de ELSE şi nu numai.

Al doilea obiectiv (IO2), Alternativa clasei academice: ecosistemul, a rezultat din colaborarea cu Universitatea Politehnică din Milano care a creat o platformă pentru realizarea şi utilizarea exerciţiului digital EVOLI (https://evoli.altervista.org). Acesta oferă şansa de a permite studentului să vizioneze cursul acasă în ritmul său, a lua notiţe atunci când crede că este necesar şi a înregistra feedback în oricare secundă, arătând dacă înţelege sau i se pare util materialul, putând chiar să insereze comentarii referitoare la subiectul propus spre studiu.

Rezultatul intelectual următor (IO3), Învățare prin simulare: medii tehnologice îmbunătățite pentru învățământul universitar,exerciţiul digital al cărui matriţă şi suport funcţional au fost realizate de către echipa Entropy Knowledge Network, Roma, pe platforma ECORE (https://else.entropylearningplatform.it/), se referă la crearea unor jocuri de simulare care sunt foarte utile deoarece pregătesc studentul pentru viitorul său loc de muncă. Foarte des utilizat în resurse umane pentru a verifica modalităţile de prezentare la interviuri în funcţie de input-ul celui care intervievează, acest exerciţiu este aplicabil tuturor domeniilor.

Al patrulea obiectiv (IO4), Evaluarea competențelor personalizate: un instrument digital, este încă în curs de implementare, urmând a se realiza unele îmbunătăţiri de către echipa de la Universitatea din Cipru, Nicosia, autorii acestei unelte digitale. E-Dashboard asigură existenţa unui catalog electronic cuprinzător, atât pentru profesor, cât şi pentru student împreună cu graficele aferente fluctuaţiilor evoluţiei intelectuale a studentului. Acesta a fost deja anexat platformei de e-learning a UVT, iar unele dintre subfuncţiile sale sunt în curs de perfecţionare.

Ultimele două rezultate intelectuale ale proiectului, Realizarea schimbării: manualul ELSE al profesorului universitar pentru predarea științelor umaniste în era digitală (IO5, Universitatea Metropolitană din Manchester) şi Realizarea unei auto-reflecții fezabile: ghidul ELSE pentru autoevaluarea studentului (IO6, Universitatea Adam Mickiewicz, Poznan) se axează pe prezentarea utilităţii instrumentelor digitale create de către partenerii de proiect şi aduc în prim plan o serie de soluţii pentru problemele neglijate în momentul de faţă în cadrul procesului didactic. Manualele abundă în exemplificări din diverse domenii menite a extinde aria de aplicabilitate a proiectului.

Pentru mai multe informaţii legate de ELSE vă invităm să accesaţi site-ul proiectului http://www.elseproject.eu/ sau să ne contactaţi prin emailul instituţional (aba.parlog@e-uvt.ro; marius.crisan@e-uvt.ro) . De asemenea, puteţi consulta paginile dedicate acestuia pe Facebook, LinkedIn, Instagram şi Twitter.

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.