În 2 octombrie 2025 a avut loc lansarea proiectului internațional Service-Learning as Integrative Pedagogy in Teacher Education – The UNITA Pathways for Authentic Experiences in Communities (SLIPTE), coordonat de prof. univ. dr. Lidia-Simona Sava, de la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Departamentul de Științe ale Educației, Universitatea de Vest din Timișoara.
Evenimentul de lansare s-a desfășurat la Universitatea Transilvania din Brașov, în debutul Conferinței naționale de cercetare în educație – CERED2025, și a reunit partenerii de la Universitatea Publică din Navarra (Spania), Universitatea Transilvania din Brașov și Universitatea de Vest din Timișoara, membri ai alianței universitare UNITA. In cadrul proiectului de tip Teaching and Learning ne propunem să pilotăm și să măsurăm valoarea adăugată a abordării service-learning (SL) în formarea studenților, pentru a facilita transferul cunoștințelor teoretice în practică, învățând concret prin serviciul pe care îl realizează în comunitate. SL permite un beneficiu mutual, atât pentru studenții care învață experențial și își dezvoltă competențele făcând și reflectând asupra acțiunii întreprinse, cât și pentru comunitatea care beneficiază de cunoștințele, munca și ideile lor, de soluțiile pe care le conturează și le implementează la nevoile identificate.
Tot în cadrul conferinței CERED am organizat și simpozionul „Dezvoltarea competenței antreprenoriale a viitorilor profesori prin abordarea Service-Learning”, iar la Conferința internațională EdUNITA on Innovative Teaching and Learning,în 17 octombrie, a fost prezentat studiul „Service-Learning as Integrative Pedagogy for Developing Entrepreneurial Competence in Pre-Service Teachers” de către Simona Sava și Oana Bobic. Cu acest prilej, s-au identificat și alte initiative de utilizare a metodologiei service-learning în formarea studenților în cadrul alianței interuniversitare UNITA, initiative ce vor fi reunite pentru propunerea unui workshop în luna mai 2026 pentru toate cadrele didactice universitare pentru a utiliza această abordare în formarea studenților. Este o abordare care poate fi utilizată indiferent de specializare, fiind totodată expresie a manifestării universității ca actor societal care contribuie la dezvoltarea comunităților.
Asist.univ.drd. Oana Bobic și prof. univ. dr. Simona Sava au prezentat la conferința CERED rezultatele experienței pilot de implementare a service-learning la studenții de anul I din cadrul Departamentului de Științe ale educației al UVT, în cadrul cursului de Introducere în pedagogie socială, derulat în semestrul al II-lea al anului universitar 2024-2025.



