Cea de-a XXIX-a ediție a simpozionului studenților angliști s-a desfășurat în 11-12 aprilie 2025 la Universitatea de Vest din Timișoara, în organizarea colectivului de limba și literatura engleză de la Departamentul de Limbi și Literaturi Moderne al Facultății de Litere, Istorie, Filosofie și Teologie. Evenimentul a fost organizat cu sprijinul Ministerului Educației și Cercetării și în colaborare cu Centrul de Studii Americane. Simpozionul a reunit aproximativ 120 de studenți atât de la mari universități din România, cât și din străinătate, care au prezentat peste 80 de lucrări științifice pe teme variate – de la lingvistică și literatură la studii culturale, de gen, film, media și didactica limbii engleze. În cadrul evenimentului au existat și două secțiuni speciale, dintre care prima a fost dedicată ecocriticii și s-a desfășurat ca preambul la Luna Verde UVT, iar cea de-a doua a fost inițiată de studenții specializării engleză-japoneză și a investigat confluențe între cultura americană și cea japoneză. Cele mai bune lucrări științifice studențești vor fi publicate în Journal of Student Research in Languages and Literatures, revista online editată de Departamentul de Limbi și Literaturi Moderne.
Programul a inclus și trei conferințe în plen, primele două fiind susținute de invitați din străinătate: prof. Eric Fretz de la Regis University (SUA), cercetător Fulbright la Timișoara în acest semestru, și de prof. Małgorzata Poks de la Universitatea Silezia (Polonia). Cea de-a treia prelegere a fost susținută de către un grup de studenți care au prezentat rezultatele unui proiect de cercetare colectiv desfășurat în primul semestru, sub îndrumarea conf. Dr. Diana Mădroane și asist. Dr. Loredana Bercuci, cu sprijinul Centrului Interdisciplinar de Studii de Gen de la Facultatea de Litere, Istorie, Filosofie și Teologie.
Pe lângă prezentările academice, studenții au avut prilejul să ia parte la activități culturale și de socializare. Printre acestea s-au numărat o seară de lectură, în cadrul căreia studenții au citit din propriile texte de proză și poezie, dar și o piesă de teatru în limba engleză, scrisă și pusă în scenă de către studenți. Totodată, studenții s-au implicat și în organizarea simpozionului, ceea ce le-a oferit prilejul să își dezvolte abilitățile organizatorice și de comunicare.





