În data de 19.05.2023 a avut loc atelierul cu tema „Verbele de mișcare în limba rusă”, în format online, propus de către Cristina Malyar, absolventă a specializării de limba și literatura rusă, din cadrul Facultății de Litere, Istorie și Teologie. În prezent, Cristina Malyar este doctorandă în anul al II-lea la Institutul de Stat de Limba Rusă A.S. Pușkin din Moscova, unde, sub îndrumarea prof. univ. dr. Tatiana Veselovskaia, scrie teza de doctorat cu titlul „Modele interactive de tip media în predarea limbii ruse ca limbă străină”.
La atelierul amintit au participat studenții anului I de la specializarea Limba Rusă.
Atelierul a fost compus din două părți de câte 45 de minute, cu o pauză de 10 minute între acestea, având un caracter simetric. În prima parte, s-a aplicat metoda de predare tradițională în prezentarea unor cunoștințe inițiale legate de verbele de mișcare (idti – chodit’, echat’- ezdit’), avându-se manualul ca suport didactic. În partea a doua, s-a propus utilizarea unui design didactic de tip media, denumit videoscribing. Folosirea paralelă a două metode de predare pe același tip de conținut a avut ca scop principal stabilirea modelului didactic care permite o însușire mai eficientă a materialului propus. Ipoteza de la care s-a pornit a fost că activitatea de predare orientată spre utilizarea unor modele interactive de tip media favorizează mai mult înțelegerea și reținerea materialului predat. S-a constatat că studenții au fost proactivi în ambele situații, cu o ușoară pierdere a entuziasmului în cazul metodei de predare tradițională. Prezentarea materialului sub forma videoscribingului a stârnit un interes deosebit, studenții și-au amintit cuvintele și expresiile utilizate în desenele vizualizate și au răspuns bine la exercițiile propuse.
În final, putem să spunem că utilizarea modelelor interactive de tip media ajută la optimizarea procesului de predare-învățare.
Lect. univ. dr. Anca Ciocoiu
FLIT.DLLM