Probele de concurs:
Concursul pentru ocuparea posturilor vacante constă în 3 etape succesive, după cum urmează:
- selecția dosarelor de înscriere;
- Proba scrisă – ora 10:00;
- Interviu – ora 13:00.
Fiecare probă este eliminatorie.
Bibliografia concursului:
- Carta Universității de Vest din Timișoara;
- Regulamentul de Ordine Interioară;
- Regulament de Organizare și Funcționare Centrul de Inovare si Transfer Tehnologic și Inovare (CITT);
- Hotărârea nr. 346/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea, funcţionarea, evaluarea şi acreditarea entităţilor din infrastructura de inovare şi transfer tehnologic, precum şi modalitatea de susţinere a acestora;
- LEGEA nr. 64 din 11 octombrie 1991* privind brevetele de invenţie, publicată în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 613 din 19 august 2014 – în *Republicată în temeiul ar.18 din
- Legea nr.83/2014 privind invenţiile de serviciu, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.471 din 26 iunie 2014;
- LEGEA nr. 84/1998 privind mărcile şi indicaţiile geografice, republicată – M.Of.nr.337/8.05.2014;
- Regulament U InnoVaTe – program de stimulare a inovării în UVT;
- Procedura de stabilire a valorii de pornire a negocierii pentru rezultatele CDI, aprobata prin HCA UVT/24.07.2023
Dosarele de concurs se vor depune în perioada 20.11.2024-27.11.2024, ora 15:00 la Registratura UVT (cu mențiunea “În atenția Direcției Resurse Umane, dosar candidatura post ”Denumirea postului”), sediul central al UVT sau la adresele de e-mail vanessa.dicso@e-uvt.ro, resurseumane@e-uvt.ro şi vor conţine obligatoriu următoarele documente:
- cerere formularul de înscriere (Anexa 1);
- copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitatecopia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz; în cazul în care candidatul şi-a schimbat numele, copii după documente care atestă schimbarea numelui – certificat de căsătorie sau dovada schimbării numelui;
- copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
- copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;
- carnetul de muncă sau, după caz, adeverinţele care atestă vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, în copie;
- cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează; candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfăşurării primei probe a concursului.
- adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate. Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii;
- certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;.
- curriculum vitae, model comun european;
- declarație privind autenticitatea documentelor (Anexa 2).
– Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şj calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii.
Actele prevăzute la pct. IV lit. b), c), d), vor fi prezentate şi în original în vederea verificării conformităţii copiilor cu acestea, de către o persoană desemnată din cadrul Departamentului Resurse Umane anterior sau în ziua stabilită pentru concurs.
Informaţii privind postul de Referent de specialitate, în cadrul Direcției/Serviciului Direcției/Serviciului Institutul pentru Cercetări Avansate de Mediu (ICAM):
- Postul de referent de specialitate este subordonat Director inovare ICAM CITT;
- Durata şi condiţiile muncii: postul este pe perioadă determinată, cu posibilitate de prelungire, durata timpului de lucru fiind de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână în condiţii normale de lucru;
- Salariul minim brut de încadrare a postului este de 5.691 lei;
- Indemnizatia de hrana: 347 lei;
- Perioada de probă este de 30 zile conform legii;
- Concediul de odihnă şi durata acestuia: se acordă anual în conformitate cu prevederile Codului Muncii-republicat, şi a legilor speciale (dacă este cazul).
Suport în gestionarea proiectelor de inovare și transfer tehnologic:
- asistă directorul de inovare în pregătirea și monitorizarea documentației necesare pentru proiectele de cercetare și inovare.
- monitorizează progresul proiectelor și întocmește rapoarte periodice pentru managementul centrului.
- gestionează documentația și arhiva centrului, asigurând conformitatea cu reglementările instituționale și legale.
Promovarea inovării și a transferului tehnologic:
- dezvoltă și implementează strategii de marketing și diseminare pentru activitățile de inovare și transfer tehnologic.
- pregătește rapoarte, prezentări și materiale de comunicare pentru promovarea activităților citt în colaborare cu departamentele de marketing și comunicare ale universității.
- organizează evenimente, workshop-uri și sesiuni de informare pentru promovarea rezultatelor cercetării și inovării.
Relaționarea cu partenerii și finanțatorii:
- menține și dezvoltă relațiile cu partenerii externi (companii, organizații guvernamentale și non-guvernamentale, alte universități) pentru a facilita colaborarea și schimburile de experiență în transferul tehnologic.
- pregătește și negociază oferte tehnico-financiare și contracte de transfer tehnologic, know-how sau colaborare pentru valorificarea rezultatelor CDI.
- propune spre aprobare contracte de prestări servicii de transfer tehnologic și know-how și contracte de colaborare.
Gestiunea proprietății intelectuale:
- gestionarea procesului de protejare a drepturilor de proprietate intelectuală (brevete, mărci, drepturi de autor etc.) Pentru rezultatele CDI dezvoltate în cadrul universității.
- urmărește și raportează rezultatele contractelor și acordurilor de colaborare pentru gestiunea proprietății intelectuale a centrului și a beneficiarilor acestuia.
- oferă suport de specialitate în materie de proprietate intelectuală pentru cercetători și parteneri externi.
- întocmește rapoarte anuale de activitate privind gestiunea proprietății intelectuale la nivelul centrului.
Valorificarea comercială a rezultatelor de cercetare:
- identifică, evaluează și sprijină transferul rezultatelor CDI către mediul industrial sau comercial, inclusiv prin evaluarea fezabilității și implementării soluțiilor tehnologice.
- asigură întocmirea de acorduri de colaborare și parteneriate cu universități, institute de cercetare și agenți economici pentru promovarea rezultatelor de cercetare și dezvoltare.
Sprijinirea dezvoltării de start-up-uri și spin-off-uri:
- încurajează și sprijină înființarea de start-up-uri și spin-off-uri academice bazate pe rezultate de cercetare și inovare.
- facilitează parteneriate cu spin-in-uri și colaborează cu mediul privat pentru aplicarea rezultatelor cdi în cadrul acestor inițiative.
Monitorizarea oportunităților de finanțare și suport pentru scrierea proiectelor:
- monitorizează oportunitățile de finanțare naționale și internaționale și oferă asistență în scrierea de propuneri de proiecte și aplicații pentru obținerea fondurilor.
- sprijină elaborarea de proiecte în vederea participării la competiții naționale și internaționale de finanțare a activității de cdi.
Contribuție la activitățile UVT Digital & Green Living Lab:
- organizarea și gestionarea activităților desfășurate în cadrul UVT Digital & Green Living Lab (UVT LL) și facilitarea participării UVT în ecosistemul laboratoarelor vii, prin apartenența la European Network of Living Labs (ENoLL);
- asigurarea gestiunea panelurilor de contributori și a proceselor de user engagement în raport cu grupurile de stakeholders considerate pentru proiectele de inovare deschisă realizate la nivelul UVT LL;
Dezvoltarea și implementarea direcțiilor strategice de transfer tehnologic:
- contribuie la dezvoltarea și implementarea strategiilor pentru implicarea mediului privat în activitățile de cercetare, dezvoltare și inovare.
- facilitează încheierea de parteneriate strategice și promovarea modelelor de bună practică pentru inovare și transfer tehnologic.
Suport în gestionarea resurselor și bugetului:
- suport în planificarea și gestionarea bugetului pentru proiectele de inovare și transfer tehnologic.
- pregătește rapoarte financiare și tehnice legate de activitățile de gestiune a proprietății intelectuale și de transfer tehnologic.