EȘTI AICI:
Anunţ privind ocuparea unui post de auditor intern

Anunţ privind ocuparea unui post de auditor intern

Data concursului: 13 ianuarie, 2025
Ora concursului: 10:00
Locația concursului: Sediul central al U.V.T., Timişoara, Bd. Vasile Pârvan, nr. 4.
Detalii suplimentare

După afișarea rezultatelor finale obținute, după caz, candidații nemulțumiți pot depune contestație în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului final.

Comunicarea rezultatele comisiei de soluționare a contestațiilor, se afișează în maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.

 

Informaţii suplimentare se obţin la Direcția Resurse Umane, tel. 0256/592159.

 

Direcția Resurse Umane

Diana David

Probele de concurs:

Concursul pentru ocuparea posturilor vacante constă în 3 etape succesive, după cum urmează:

  1. Selecția dosarelor de înscriere;
  2. Proba scrisă  – ora 10:00;
  3. Interviu – ora 13:00.

Bibliografia concursului:

    • Legea nr. 672/19.12.2002 privind auditul public intern, republicată;
    • OMEN nr. 5509/2017 privind aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi exercitarea activităţii de audit public intern la nivelul Ministerului Educaţiei Naţionale şi în entităţile publice aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Educaţiei Naţionale la nivelul cărora nu există norme specifice de audit public intern, întocmite conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.086/2013, şi a Cartei Auditului Intern aplicabile Compartimentului de audit intern al Ministerului Educaţiei Naţionale;
    • HG nr. 1086/2013 pentru aprobarea Normelor generale privind exercitarea activităţii de audit public intern;
    • OMFP nr. 252/2004 pentru aprobarea Codului privind conduita etică a auditorului intern;
    • G. nr.1259/2012 pentru aprobarea normelor privind coordonarea şi desfăşurarea proceselor de atestare națională şi de pregătire profesională continuă a auditorilor interni din sectorul public şi a persoanelor fizice;
    • Legea nr. 82/1991 – Legea contabilităţii – republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    • M.F.P. nr.2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și a capitalurilor proprii;
    • OG nr. 119/1999 – privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    • M.P.F. nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale cu privire la exercitarea controlului financiar preventiv și a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfășoară activitatea de control financiar preventiv propriu, republicat, cu modificările și completările ulterioare;
    • OSGG nr. 600/2018 pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial al entităţilor publice;
    • Legea nr. 500/2002 a finanţelor publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    • OMFP nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, publicat în M.O. nr. 37/23.01.2003, cu modificările şi completările ulterioare;
    • Legea nr.53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    • Legea – cadru nr.153/2017 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice cu modificările şi completările ulterioare;
    • Carta Universității.

Dosarele de concurs: perioada de depunere a dosarelor este 15.12.2025-19.12.2025, ora 15:00 la Registratura UVT (cu mențiunea “În atenția Direcției Resurse Umane, dosar candidatura post ”Denumirea postului”), sediul central al UVT sau la adresele de e-mail vanessa.dicso@e-uvt.ro, resurseumane@e-uvt.ro şi vor conţine obligatoriu următoarele documente:

  1. cerere formularul de înscriere (Anexa 1);
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitatecopia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz; în cazul în care candidatul şi-a schimbat numele, copii după documente care atestă schimbarea numelui – certificat de căsătorie sau dovada schimbării numelui;
  3. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;
  5. carnetul de muncă sau, după caz, adeverinţele care atestă vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, în copie;
  6. cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează; candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfăşurării primei probe a concursului.
  7. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate. Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii;
  8. certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;.
  9. curriculum vitae, model comun european;
  10. declarație privind autenticitatea documentelor (Anexa 2).

–    Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şj calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii.

Actele prevăzute la pct. IV lit. b), c), d), vor fi prezentate şi în original în vederea verificării conformităţii copiilor cu acestea, de către o persoană desemnată din cadrul Direcției Resurse Umane anterior sau în ziua stabilită pentru concurs.

Informaţii privind postul de auditor intern, în cadrul Direcției/Serviciului Compartimentului Audit Public Intern:

  • Postul de auditor intern este subordonat Rectorului;
  • Durata şi condiţiile muncii: postul este pe perioadă determinată, cu posibilitate de prelungire, durata timpului de lucru fiind de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână în condiţii normale de lucru;
  • Salariul minim brut de încadrare a postului este de 6.200 lei;
  • Indemnizatia de hrana: 347 lei;
  • Perioada de probă este de 30 zile conform legii;
  • Concediul de odihnă şi durata acestuia: se acordă anual în conformitate cu prevederile Codului Muncii-republicat, şi a legilor speciale (dacă este cazul).

 

Condiții generale:

  1. are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
  2. cunoaște limba română, scris și vorbit;
  3. are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  4. are capacitate deplină de exercițiu;
  5. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  6. îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
  7. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

 Condiții specifice:

  • Studii superioare economice de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă şi/sau master în audit;
  • Cunoştinţe privind legislaţia şi normele specifice activităţii de audit intern, inclusiv codul privind conduita etică a acestuia ;
  • Vechime în specialitatea postului sau a unui post similar de minim 5 ani;
  • Cunoştinţe de operare calculator : Word, Excel.
  • Avizul favorabil al Serviciului Audit Public Intern din cadrul Ministerului Educației, acordat, conform prevederilor pct. 2.3.4.1. din Hotărârea nr. 1086/2013 pentru aprobarea Normelor generale privind exercitarea activităţii de audit public intern.
  • Elaborează proiectul planului multianual şi proiectul planului anual de audit public intern;
  • Asigură atingerea obiectivelor specifice Compartimentului Audit Public Intern;
  • Organizează, coordonează şi răspunde de activitatea salariaţilor din cadrul compartimentului;
  • Urmăreşte alocarea corespunzătoare a resurselor;
  • În cadrul misiunilor încredinţate de conducerea Universităţii, are acces nelimitat la toate documentele întocmite de facultăţile/ serviciile/ departamentele auditate;
  • Verifică modul de aplicare a procedurilor elaborate (aprobate de conducerea Universităţii);
  • Efectuează activităţi de audit public intern, pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţa şi eficacitate;
  • Informează despre recomandările neînsuşite de către conducătorul entităţii, precum şi despre consecinţele acestora;
  • Raportează periodic asupra constatărilor, concluziilor şi recomandărilor rezultate din activităţile sale de audit;
  • În cazul identificării unor iregularităţi sau posibile prejudicii, raportează imediat conducătorului entităţii publice şi structurii de control intern abilitate ;
  • Verifică dacă procedurile de asigurare a calităţii misiunilor de audit intern sunt aplicate în mod satisfăcător, garantând calitatea rapoartelor de audit public intern;
  • Supervizează auditorii în efectuarea misiunilor de asigurare, respectiv a misiunilor de consiliere;
  • Verifică aplicarea normelor naţionale de audit (procedurile şi principiile fundamentale) care stau la baza activităţii;
  • Coordonează şi participă la realizarea de sinteze, statistici şi prognoze în domeniu;
  • Prezintă, periodic şi la cerere, rapoarte de analiză a activităţii Auditului Public Intern şi înaintează propuneri superiorilor ierarhici;
  • Elaborează/actualizează Carta Auditului Intern şi Regulamentul de organizare şi funcţionare a Compartimentului Audit Public Intern;
  • Organizează şi efectuează controlul ierarhic operativ curent privind executarea sarcinilor angajaţilor din subordine;
  • Urmăreşte modul de rezolvare în termen a sarcinilor proprii, cât şi a celor stabilite de organele de control împuternicite;
  • Propune programe de formare şi perfecţionare profesională a personalului din subordine în baza prevederilor legale;
  • Se preocupă de propria formare continuă;
  • Răspunde de întocmirea fişelor de evaluare anuale pentru personalul din birou împreună cu comisiile constituite în acest scop;
  • Întocmeşte la angajare şi revizuieşte, cel puţin anual, fişele posturilor pentru personalul din compartiment;
  • Execută orice alte dispoziţii primite din partea şefilor ierarhici, cu respectarea legislaţiei în vigoare;
  • Respectă prevederile Codului privind conduita etică a auditorului intern ;
  • Respectă prevederile Cartei auditului intern şi a celorlalte prevederi care guvernează activitatea de audit;
  • Asigură confidenţialitatea datelor referitoare la entitatea publică şi salariaţii acesteia;
  • Îşi îndeplinește atribuţiile în mod obiectiv şi independent, cu profesionalism şi integritate, potrivit normelor şi procedurilor specifice activităţii de audit public intern;
  • Răspunde de protecţia documentelor referitoare la auditul public intern desfăşurat la o entitate publică .
  • Răspunde pentru arhivarea documentelor întocmite, pentru numerotarea dosarelor, pentru înregistrarea şi predarea lor la arhivă, în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare;
  • Constituie obligaţie de serviciu verificarea zilnică (cu excepţia concediului legal) a corespondenţei electronice sosite pe adresa instituţională de e-mail;
  • Constituie obligaţie de serviciu şi alte sarcini date de şeful ierarhic superior, legate de specificul postului cu respectarea repartizării echitabile a sarcinilor între posturi;
  • Se obligă să respecte prevederile Cartei, Regulamentelor şi celorlalte reglementări în vigoare.