Competiția Teaching Factories (TFC) este o inițiativă colaborativă care reunește companii și mediul academic din întreaga Europa, prin provocări de afaceri. EIT Manufacturing invită organizațiile să propună provocări industriale relevante, iar studenții din învățământul superior să formeze echipe de soluționare (4-6 membri) pentru a identifica și dezvolta potențiale soluții pentru aceste provocări.
Detalii Cheie
Timeline:
Faza I (Application Phase):
- Deschiderea apelului: 18 aprilie 2025, ora 12:00 CEST
- Închiderea apelului: 1 septembrie 2025, ora 17:00 CEST
- Evaluarea aplicațiilor: 3-9 septembrie 2025
- Comunicarea rezultatelor: 10 septembrie 2025
Faza II (Competition Phase):
- Faza de implementare: 18 septembrie 2025
- Evenimentul de deschidere (kick-off): 19 septembrie 2025
- Depunerea livrabilelor de către echipe: 5 decembrie 2025
- Sesiunea online de pitching: 12 decembrie 2025
- Comunicarea rezultatelor: 16 decembrie 2025
Coaching & Training: Echipele de soluționare vor beneficia de sesiuni de coaching și training pentru a fi ghidate în timpul fazei competiționale și pentru a fi sprijinite în implementarea soluțiilor.
Evaluare: La finalul competiției, echipele vor fi evaluate de un juriu independent în cadrul unei sesiuni online de pitching. Premiile sunt următoarele:
- Locul 1: 10.000 EUR
- Locul 2: 7.000 EUR
- Locul 3: 5.000 EUR
Depunerea Aplicației: Persoanele interesate sunt invitate să depună aplicațiile prin platforma SUBMITTABLE.
Tematici ale competiției:
- Producție Avansată (Advanced Manufacturing)
1.1. Fabricație aditivă
1.2. Materiale și tehnologii de fabricație avansate
1.3. Interfață om-mașină
1.4. Robotică și automatizare
- Producție Verde și Durabilă
2.1. Economie circulară
2.2. Management durabil al lanțului de aprovizionare
2.3. Fabricație fără defecte (Zero Defect Manufacturing)
- Transformare Digitală în Producție
3.1. Inteligență Artificială
3.2. Producție inteligentă
3.3. Simulare avansată și tehnologia Digital Twin
3.4. Internetul lucrurilor (IoT)
3.5. Tehnologia Blockchain
3.6. Analiza Big Data
3.7. Web 3.0 și Metavers
Echipele pot consulta catalogul și selecta mai multe provocări. Notă: fiecare echipă trebuie să trimită o singură aplicație pentru fiecare provocare selectată.
Criterii de Eligibilitate:
Pentru a fi eligibile, echipele trebuie să:
- Aibă între 4 și 6 membri;
- Fie formate din studenți oficial înscriși într-un program de licență sau master la finalul perioadei de aplicare, într-o instituție de învățământ superior dintr-un Stat Membru al UE;
- Fie cel puțin în anul 2 de licență sau înscriși la un program de masterat
- Include membri din cel puțin două discipline diferite (ex: informatică, administrarea afacerilor, științe naturale/ tehnologice);
- Încurajeze participarea femeilor și a grupurilor subreprezentate;
- Continue participarea chiar dacă unii membri își finalizează studiile sau se retrag de la Universitate în timpul competiției.
Activități din cadrul competiției:
Activitate | Perioadă |
Numirea unui lider de echipă | Septembrie 2025 |
Alăturarea grupurilor AGORA și a grupului asociat provocării | Septembrie 2025 |
Participarea la întâlnirea online de tip kick-off (~2h) | Septembrie 2025 |
Participarea la 4 sesiuni obligatorii de training (~90min) | Mai–August 2025 |
Participarea la 3 sesiuni de coaching | Mai–August 2025 |
Colaborare pentru rezolvarea provocărilor industriale | Septembrie–Decembrie 2025 |
Completarea unui sondaj online furnizat de EIT Manufacturing | Decembrie 2025 |
Predarea soluțiilor în format Word/PDF și PPT | Decembrie 2025 |
Prezentarea soluțiilor și pitching-ul online în fața juriului | Decembrie 2025 |
Participarea la ceremonia de premiere (numai echipele câștigătoare) | Decembrie 2025 |
Livrabile la finalul competiției
1. Documentația Soluției (formate Word/PDF și PPT)
- Descrierea provocării;
- Analiza pieței privind amploarea problemei în sectorul de producție;
- Descrierea detaliată a soluției și aspectele tehnice;
- Considerarea diversității și genului în dezvoltarea soluției;
- Potențialul pieței (metode recomandate: TAM, SAM, SOM);
- Analiza competitivă (metode recomandate: SWOT, Porter’s Five Forces);
- Modelul de afaceri (Business Model Canvas);
- Plan de implementare post-competiție, cu etape și resurse necesare.
2. Materiale de Prezentare (formate PPT/PDF)
- Pitch deck cu sumarul rezultatelor (Metodă recomandată: șablonul de 10 slide-uri Guy Kawasaki)
Notă: Trainerii experți vor oferi feedback fiecărei echipe, care va fi luat în considerare de juriu. Echipele trebuie să trimită prezentarea de pitching cu 3 zile înainte de sesiunea online. Juriul, compus din trei experți externi, va selecta cele mai bune trei echipe.
Pentru mai multe informații despre apel, vă invităm să lecturați ghidul apelului, disponibil aici.
