EȘTI AICI:
Revista presei – 16 februarie 2022

Revista presei – 16 februarie 2022

Dreamstime S 186086276 E1643627756234 (1)
Rol mai puternic pentru studenți în Alianțele de Universități europene
edupedu.ro

Studenții trebuie să participe mai mult la guvernanța Alianțelor de Universități Europene, mobilitatea fizică trebuie să-și păstreze importanța, iar Monitorizarea libertății academice trebuie inclusă în raportările europene privind statul de drept. Acestea sunt câteva dintre măsurile cerute de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) într-o poziție cu privire la recentele inițiative ale Comisiei Europene cu privire la învățământul superior – Strategia pentru universități și Propunerea de recomandare privind punțile de cooperare în învățământul superior european.

Alte puncte marcate de organizația românească a studenților, în poziția sa:

  • monitorizarea aspectelor legate de dimensiunea socială a educației în Semestrul European
  • adoptarea unui Cod European al Drepturilor Studentului drept precondiție pentru finanțare din fondurile UE
  • participarea adecvată a studenților în guvernanța Spațiului European al Educației

Alte propuneri și cereri:

  • creșterea eforturilor de digitalizare
  • finanțarea suplimentară a mobilităților fizice,
  • implementarea de către Guvern a cardului european al studentului drept document care să înlocuiască carnetul de student și să servească mai multor funcționalități
  • implicarea universităților în dezvoltarea sustenabilă și tranziția climatică
Bala
Asociația Timișoara Capitală Europeană a Culturii are director nou. Interimar
debanat.ro

Aflată (aproape) în derivă după ce a rămas fără sprijin de la primărie și fără conducător executiv, Asociația TM 20203 are un nou director. Ioana Băla, fost consilier juridic și manager de operațiuni a fost numită interimar pe funcție de către Consiliul Director.

Întrunit luni în ședință extraordinară, acesta a numit în unanimitate directorul executiv interimar, pentru un mandat de 6 luni, în persoana lui Ioana Băla, numirea devenind necesară după demisia fostului director executiv al Asociației. Ea face parte din echipa executivă a Asociației din august 2017, ocupând pozițiile de consilier juridic și manager de operațiuni. Conform statutului, din poziția de manager de operațiuni obținută în 2020, Ioana Băla a avut rolul de a-l seconda în atribuții pe directorul executiv al Asociației.

Consiliul Director a votat și convocarea adunării generale a Asociației, pentru data de 2 martie 2022. Printre punctele votate pe ordinea de zi a adunării generale se numără alegerea membrilor consiliului director pentru pozițiile vacante și discutarea noii misiuni a Asociației.

Citeste Mi 100 De Povesti
Maria Gheoghiu, Asociația OvidiuRo: Cititul este o abilitate de viață
rfi.ro

Școlile și liceele din toată țara au marți program de lectură la orele 11 și 14. Cu ocazia Zilei  Naționale a Lecturii, instituită de Ministerul Educației, preșcolarii și liceenii vor citi individual sau în grup timp de un sfert de oră.

Românii citesc mai puţin de 5 minute pe zi, iar 35% dintre ei declară că nu au citit niciodată o carte. Dintre cei care citesc, nu mulți reușesc să înțeleagă textul. Rata analfabetismului în Romania este alarmantă - 40% dintre elevi sunt analfabeți funcțional.

Acesta este contextul în care preșcolarii și elevii din școli și licee au marcat azi prima ediție a Zilei Naționale a Lecturii. Cum e primită această inițiativă în țara care se află pe ultimul loc în Europa la consumul de carte și cum inhibă sărăcia apetența pentru lectură aflăm de la Maria Gheorghiu, cofondatoarea Asociaţiei OvidiuRo.

Asociația derulează de anul trecut programul „Citește-mi 100 de povești!” prin care își propune să stimuleze lectura în rândul copiilor, atât în grădinițe, cât și în familie.

Proiectul a dus peste 140.000 de cărți în cele mai defavorizate comunități din România și a transformat peste 1.100 de grădinițe  în grădinițe–bibliotecă. Asta înseamnă că de-a lungul anului 3.350 de profesori și educatoare au desfășurat activități zilnice de lectură cu peste 78.000 de copii.

PTc4MCZoPTQ0MCZoYXNoPTY3ZmJjNmJhNWQwZGY4Yjc2MDBkODk5YjlmOWMzYWYz.thumb
Elev amendat cu 2.500 de lei după ce a intrat la cursuri cu un pistol airsoft. El ar fi cumpărat arma de pe un site cu anunţuri
digi24.ro

Un elev în vârstă de 17 ani de la o unitate de învăţământ din municipiul Râmnicu Vâlcea a primit o amendă de 2.500 de lei după ce a fost prins la cursuri cu un pistol de tip airsoft asupra sa, au informat, marţi, reprezentanţii Inspectoratului de Jandarmi Judeţean (IJJ) Vâlcea.

Potrivit sursei citate, incidentul s-a petrecut luni, conducerea şcolii fiind cea care a anunţat autorităţile că tânărul a venit înarmat la şcoală.

"Jandarmii care se aflau în apropierea unităţii de învăţământ au intervenit imediat, iar în urma verificărilor efectuate, au descoperit asupra tânărului de 17 ani, un pistol de tip airsoft. Întrebat cum a intrat în posesia lui, acesta le-a răspuns jandarmilor că a cumpărat pistolul de pe un site cu anunţuri, de la un necunoscut", a precizat purtătorul de cuvânt al IJJ Vâlcea, George Tacale, citat de Agerpres.

Reprezentantul Jandarmeriei Vâlcea a menţionat că pentru acest tip de arme este nevoie de un aviz special, neputând fi achiziţionate de minori şi nici folosite în public, deoarece deşi sunt considerate de mulţi drept jucării, ele pot fi periculoase.

1.Accesul La Internet Al Gospodariilor In Statele UE 2016 Si 2021 Din Total
Economia digitală a României – fotografie în context european
cursdeguvernare.ro

România s-a situat anul trecut pe locul 20-21 din 27 de state membre UE în ce privește ponderea accesului gospodăriilor la Internet, potrivit datelor publicate de Eurostat.

Cu un procentaj de 89%, am devansat Italia (88%), Lituania, Portugalia (ambele cu 87%), Croația (86%), Grecia (85%) și Bulgaria (84%), la egalitate cu Cehia, dar ușor sub Slovacia (90%), Ungaria (91%) sau Polonia (92%), aceasta din urmă situată exact la media europeană.

Cele mai mari ponderi de acces la Internet s-au consemnat în Luxemburg și Olanda (99%), peste pragul de 95% fiind situate Finlanda, Irlanda, Danemarca, Spania și Austria. România este menționată printre statele cu cea mai rapidă ascensiune în clasament (trei poziții recuperate în ultimii cinci ani și un progres notabil față de anul 2016 – când eram la doar 72% – sau 2012, când figuram penultimii, cu doar 54%).

Totodată, ne plasăm pe locul 22 din 27 la frecvența de utilizare a internetului măsurată prin raportarea pe ultimele trei luni. Totuși, analiza Eurostat arată că stăm cel mai slab la proporția celor care utilizează internetul pe baze zilnice (82%), în timp ce 18 state membre trec pragul de 90% la nivelul UE, cu maxime în Cipru (98%), Olanda (97%), Danemarca, Malta, Irlanda și Finlanda (96%).

646x404 (35)
93,5% dintre români nu cumpără nici măcar o carte pe an. Proiectul unic care readuce lectura în centrul educaţiei
adevarul.ro

Proiectul Merito lansează „Harta lecturii“ în România, un demers de colectare şi "cartografiere" a practicilor de lectură, şi invită toţi profesorii şi organizaţiile cu astfel de activităţi să propună metode de cultivare a cititului ca rutină.

Conform datelor Eurobarometru şi Eurostat, românii citesc mai puţin de 5 minute pe zi; 93,5% nu cumpără nici măcar o carte pe an; 68,5% nu au citit o carte în ultimul an şi doar 6,2% dintre români citesc cărţi în mod constant. Iar, conform datelor PISA, 41% dintre elevi nu au atins un nivel de bază în citire.

”În acest context, Ziua Naţională a Lecturii este un bun moment pentru a radiografia ceea ce se întâmplă în domeniul lecturii în România. Fie că vorbim de proiecte de literaţie, de alfabetizare funcţională, proiecte de promovare a lecturii literaturii, a lecturii de plăcere, fie că e vorba de activităţi educaţionale sau culturale, mediu formal sau nonformal, credem că este necesar să avem o ”Hartă a lecturii”, care să ne ofere o imagine asupra activităţilor destinate elevilor de orice vârstă”, spun reprezentanţii Merito.

Proiectul Merito, al Fundaţiei Romanian Business Leaders, este o cauză de transformare a meseriei de profesor în România, în sensul de a o recredibiliza, prin recunoaşterea dascălilor valoroşi, şi a o profesionaliza, prin propagarea expertizei şi bunelor practici în rândul cadrelor didactice.

 

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.