38 de workshopuri exploratorii, dintre care opt au fost găzduite de Universitatea Politehnică, au deschis posibilitatea unui dialog despre teme actuale ale științei și educației.
Fie că a fost vorba de migrație, orașe inteligente, cultură antreprenorială, medicină, chimie, securitate cibernetică sau științe umaniste, în toate panelurile au intrat în discuție provocările noilor tehnologii.
Discursul de recepție a titlului de Doctor Honoris Causa al Universității de Vest acordat laureatului Nobel pentru chimie, Jean-Marie Lehn, i-a dat cercetătorului ocazia să sublinieze apodictic că „dezvoltarea științei este un proces ireversibil. Nu-l putem întoarce.”
„Cunoașterea nu poate fi ștearsă. Trebuie să înaintăm pe drumul care duce de la căutarea cunoașterii la controlul destinului nostru”, a spus el.
Profesorul fostului ministru al Educației, Daniel Funeriu care a rostit Laudatio, a remarcat că a avut de-a lungul carierei colegi români foarte talentați. „Ei au contribuit semnificativ la munca noastră și au fost foarte activi atât în universitatea lor de origine, cât și în întreaga lume”, a subliniat profesorul.
Un studiu național care a urmărit percepția studenților și profesorilor privind învățământul superior hibrid – online și față în față -, realizat de cercetători din universitățile publice din Ploiești, Craiova și București, arată că profesorii sunt mai reticenți la evaluarea online decât studenții, din teama de fraudă.
Pe baza concluziilor studiului, Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS) a exclus din standardele impuse universităților evaluarea online.
Europa Liberă a discutat cu profesori români din diasporă pentru a afla cum se abordează avantajele și dezavantajele noilor tehnologii în universități din străinătate, cum se realizează evaluarea studenților, în ce măsură este prezent plagiatul și cum se sancționează.