În Marea Britanie, 25% dintre elevi au fost constant absenți - adică au lipsit de la peste 10% dintre orele pe care le-au avut în perioada septembrie-decembrie 2022. Înainte de pandemia de COVID-19, procentul era de două ori mai mic. Numărul elevilor considerați absenți cronic s-a dublat și în SUA după pandemie, de la 8 milioane la aproape 16 milioane.
Rata absenteismului a crescut, așadar. Iar această creștere este cauzată, spun specialiștii, dificultăților pe care copiii și adolescenții, elevi de școală sau liceu, le-au resimțit în perioada în care au învățat de-acasă. Ei au dezvoltat anxietate și probleme emoționale, au pierdut legătura cu colegii lor și s-au „deconectat” de școală. La aceste provocări s-au adăugat și problemele financiare întâmpinate de adulții din familiile copiilor, pentru că mulți au rămas fără locuri de muncă. 30 de milioane de americani spuneau, la sfârșitul anului 2020, că nu își permit să cumpere suficientă mâncare pentru ei și copii, potrivit Centrului pentru priorități bugetare și politice.