EȘTI AICI:
Sprijin pentru studenți în contextul desfășurării activităților didactice în regim hibrid sau exclusiv online

Sprijin pentru studenți în contextul desfășurării activităților didactice în regim hibrid sau exclusiv online

Având în vedere evoluția situației epidemiologice la nivel local, național și global și reglementările în vigoare cu privire la organizarea activităților în instituțiile de învățământ în condiții de siguranță, la Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) activitatea didactică din acest an universitar s-a desfășurat, majoritar, în mediul online. 

Pentru a facilita accesul tuturor studenților UVT la educație, universitatea pune la dispoziție acestora 100 de laptopuri și stickuri de internet, date în custodie studenților care nu dețin dispozitive cu ajutorul cărora să participe la procesul educațional, pentru perioada desfășurării activităților didactice în regim online.

Dispozitivele menționate anterior se vor atribui studenților înmatriculați la programe de studii universitare de licență, masterat sau doctorat din UVT, care îndeplinesc următoarele condiții:

  • au cel mult 35 de ani împliniți la momentul formulării cererii;
  • provin dintr-o familie care nu a realizat în perioada ianuarie-martie 2021 un venit lunar net mediu/membru de familie mai mare decât salariul de bază minim net pe economie la nivel național;
  • nu beneficiază de un dispozitiv care să le permită accesul la procesul educațional.

Actele necesare pentru depunerea dosarelor în vederea acordării de sprijin pentru studenți în contextul desfășurării activităților didactice în regim online:

a) Documente justificative pentru venituri obținute:

  1. veniturile salariale și asimilate acestora, potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare; 
  2. pensiile, inclusiv cele pentru invalizii de război, orfanii, văduvele/văduvii de război, sumele fixe pentru îngrijirea pensionarilor care au fost încadrați în gradul I de invaliditate, precum și pensiile, indiferent dacă sunt de la bugetul de stat sau fondurile de pensii facultative și indiferent de tipul acestora, în conformitate cu Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările și completările ulterioare; 
  3. venituri obținute din activități agricole, conform prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare; 
  4. alocațiile de stat pentru copii, în conformitate cu Legea nr. 61/1993 privind alocația de stat pentru copii, republicată, cu modificările și completările ulterioare; 
  5. alocațiile de plasament, în conformitate cu Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare; 
  6. veniturile obținute din concedii medicale pentru sarcină sau lehuzie sau indemnizația pentru incapacitatea temporară de muncă, cu respectarea prevederilor legale în vigoare; 
  7. ajutoarele, indemnizațiile și alte forme de sprijin cu destinație specială, acordate din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, bugetele locale și din alte fonduri publice, inclusiv cele din fonduri externe nerambursabile, precum și cele de aceeași natură primite de la alte persoane, cu excepția indemnizațiilor pentru incapacitate temporară de muncă, inclusiv indemnizațiile pentru: risc maternal, maternitate, creșterea copilului și îngrijirea copilului bolnav; 
  8. veniturile realizate din valorificarea bunurilor mobile sub forma deșeurilor prin centrele de colectare, în vederea dezmembrării, care fac obiectul programelor naționale finanțate din bugetul de stat sau din alte fonduri publice; 
  9. drepturile în bani și în natură primite de militarii în termen, militarii cu termen redus, studenții și elevii unităților de învățământ din sectorul de apărare națională, ordine publică și siguranță națională și persoanele civile, precum și cele ale gradaților și soldaților concentrați sau mobilizați; 
  10. orice venituri realizate din activitățile economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, în sensul Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, cu modificările și completările ulterioare; 
  11. orice venituri realizate din meserii liberale și din valorificarea drepturilor de proprietate intelectuală;
  12. dividendele realizate în ultimele 12 luni calendaristice. Media lunară se realizează prin raportarea acestora la 12;
  13. alte venituri obținute;

În cazul în care niciunul dintre părinții studentului nu realizează venituri, se va depune la dosar o declarație notarială pe propria răspundere a acestora, însoțită de documentele care atestă lipsa veniturilor.

b) Copii ale certificatului/certificatelor de deces ale părintelui/părinților, dacă este cazul.

c) Declarația studentului pe propria răspundere, sub sancțiunea prevederilor Codului penal pentru fals în declarații, din care să reiasă că el și familia sa nu au alte venituri în afara celor declarate.

d) Scrisoare care să motiveze și să justifice necesitatea unui astfel de dispozitiv.

Pentru situațiile în care există suspiciuni rezonabile (acte care prezintă suspiciuni, contradicții între datele declarate etc.), Comisia poate solicita studentului să prezinte raportul de anchetă socială, realizat cu respectarea prevederilor legale, din care să reiasă situația exactă a familiei acestuia sau alte documente suplimentare. Ancheta socială este obligatorie în cazul în care părinții studentului lucrează sau domiciliază în străinătate. În cazul în care ancheta socială confirmă suspiciunile comisiei, studentul poate fi eliminat din procesul de selecție a beneficiarilor dispozitivelor IT.

Depunerea dosarelor se realizează în format electronic prin intermediul ACESTUI FORMULAR, până la data de 14 mai 2021, iar rezultatele vor fi transmise solicitanților, prin e-mail.

În cazul în care vor depune solicitări mai mulți studenți eligibili decât numărul de dispozitive IT disponibile, criteriul de departajare între studenții cu același venit va fi media ponderată a primului semestru din anul universitar 2020-2021.

La data ridicării dispozitivului studenții beneficiari vor semna un contract de comodat cu UVT. Aceștia au obligația de a păstra în bune condiții dispozitivele IT primite și de a le utiliza cu bună credință.
În cazul în care un student beneficiar nu va îndeplini criteriile de promovabilitate în următorul an de studii, va returna universității dispozitivele IT primite.

Mai multe detalii sunt disponibile în ACEST DOCUMENT.